Digital markedsføring

Performance marketing

Performance marketing er en digital markedsføringsstrategi som gjenoppfinner hvordan selskaper annonserer og selger produktene sine. Og som det høres ut, er denne strategien basert på ytelse eller resultater.

Performance Marketing Dictionary archivos - Affilired - Travel ...

Ut fra et behov for å kutte kostnader per anskaffelse og øke avkastningen, har resultatmarkedsføring fortsatt å gi virksomhetene muligheten til å måle alt fra merkvare rekkevidde ned til en enkelt annonse.

Performance marketing gjør det også mulig for bedrifter å betale markedsføringsbedrifter når en spesifikk handling er fullført. For eksempel når et salg foretas i stedet for å betale for hele eller fastsatt pris på annonsering.

Hva er fordelene med resultatmarkedsføring?

Det er flere fordeler forbundet med å drive performance marketing. Nedenfor tar jeg deg gjennom noen av disse fordelene:

Målbaer: En av hovedfordelene med performance marketing er at den er 100% målbaer. Moderne teknologi gjør det lettere å spore ytelse. Det er med andre ord mulig å overvåke alle kampanjemetrikene dine og gjøre nødvendige justeringer basert på dataene som er samlet inn.

Lav risiko: Ved å betale når en spefisikk handling er fullført, føler du at pengene dine blir brukt godt. Dette reduserer automatisk risikoen for å bruke og ikke se de ønskede resultatene.

Lar deg bygge ditt eget merke: Dette er en av de åpenbare fordelene denne strategien garanterer. I utganspunktet lar performance marketing deg bygge merkevaren din gjennom tredjepartspartnere med sine egne budsjetter og målgrupper. Utfallet er økt målrettet trafikk, økt målgruppe og mer markedsandel.

Hva gjør det unikt?

Tradisjonelt betaler en annonsør et gebyr på forhånd for annonseplass uavhengig av resultatene eller resultatet. Dette innebærer å betale selv uten å se resultatene eller konverteringen, noe som betyr at penger kan bli kastet bort. Når det gjelder performance marketing, er dette ikke tilfelle. Du betaler bare etter resultatene eller etter vellykkede transaksjoner.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *