Digital markedsføring

Digital Strategi

En digital strategi er essensielt for virksomheten din. Å utvikle en digital strategi vil kunne hjelpe deg å identifisere hva som gjør din virksomhet unik og hvordan du kan få budskapet ditt ut til publikum gjennom en rekke digitale kanaler. En grundig og detaljert tilnærming til å legge ut din digitale markedsføringsstrategi kan avsløre nye muligheter og utvide rekkevidden.

Digital Strategy in HR World – Hacking the Future of Work

Nedenfor vil jeg ta for meg noen punkter jeg tenker er viktig i en digital strategi.

1. Online tilstedeværelse

Din tilstedeværelse på nettet viser hvordan samfunnet og andre virksomheter ser virksomheten din på nettet. Dette gjelder blant annet nettsiden din, profiler på sosiale medier, lenker, informasjon eller artikler som vises på andre nettsteder.

2. Digital markedsføring

Digital markedsføring er markedsføring av virksomheten din ved hjelp av online ressurser og verktøy. Verktøy som brukes inkluderer nettsteder, mobilapper og sosiale medier- plattformer. Disse kan omfatte online bannerannonser, markedsføring av søkemotorer, Facebook-annonser, blogger, nyhetsbrev etc.

3. Online salg

Ved bruk av online-salg i virksomheten din, kan kundene kjøpe fra deg når de vil, selv når butikkdørene er lukket. Å selge på nett hjelper vanligvis med å redusere behandlingstider internt, slik at du kan fokusere på ansatte andre steder i virksomheten.

4. Kunde interaksjon

Kundeinteraksjon handler om å gi kundene tilgang til virksomheten din uansett hva de foretrekker – en mobil enhet, stasjonær datamaskin, tradisjonell telefonsamtale eller sosiale medier. Det bør kreve minimal innsats fra kunden for å finne informasjonen, tjenesten eller produktet de leter etter.

5. Interaksjon mellom leverandører

Å være aktiv i en digital økonomi betyr at du har tilgang til globale og nasjonale markeder for å etablere potensielle leverandørforhold, samt muligheten til å gjennomføre leverandørinteraksjoner mer effektivt. Din virksomhet kan tjene penger på å kjøpe leverandører på nettet – spesielt hvis leverandørene dine også har tatt til seg digitale løsninger for å tilby sine produkter, tjenester og tilbud på nettet.


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *